Anchor:
community platform van ConnAct// https://www.connact.online/community-platform/

Contact met klanten, medewerkers en andere betrokken partijen is een fundamentele pijler van een succesvol bedrijf. Helaas is het houden van frequent contact echter niet altijd even makkelijk. Vooral bij een groot bedrijf zal contact vaker geautomatiseerd zijn, in plaats van persoonlijk. Loop jij ook tegen dit probleem aan? Overweeg dan om gebruik te maken van een speciaal soort platform, waarmee contact tussen verschillende partijen bevorderd wordt. Een voorbeeld van een dergelijk platform is het community platform van ConnAct. Meer weten over deze platforms? Lees dan even verder.

Hoe werkt een community platform en wat betekent het voor mijn bedrijf?

Een community platform kun je eigenlijk vergelijken met een soort zakelijke versie van social media. Binnen het platform kun je verschillende groepen creëren. Denk hierbij aan klanten, maar ook medewerkers en andere partijen die betrokken zijn bij het bedrijf. Via een community platform kun je makkelijk blogs en nieuwsbrieven maken en delen. Ook kun je in veel gevallen foto’s en video’s delen. Daarnaast kun je ook documenten delen met verschillende groepen. Op die manier kun je betrokken partijen op de hoogte houden van huidige projecten. Ook kun je mensen de kans geven om met elkaar te communiceren via forums. Zo houdt je iedereen op de hoogte en kun je jouw klantcontact aanzienlijk verbeteren. Dit is te combineren met een customer relationship management systeem, zodat je een betrokken klantenbestand kunt creëren. 

Zo gebruik je een community platform

Met een community platform kun je dus gemakkelijk vertrouwen opwekken bij jouw klanten en ze op de hoogte houden van de laatste veranderingen. Wel moet de content die geplaatst wordt aansluiten op jouw doelgroep. Hoe kun je dit nu het best doen? Zorg er ten eerste voor dat je een goed beeld hebt van jouw doelgroep. Weet wat zij interessant vinden en waarom jouw bedrijf past bij hun wensen. Creëer op basis van deze informatie blogs die aansluiten bij de interesses. Zorg er daarnaast voor dat de blogs interessant en uniek zijn. Ook is het van belang om frequent nieuwe updates te delen, zodat je jouw klanten betrokken blijft houden. Voer ook met regelmaat data-onderzoek uit, zodat je exact weet wat er gaande is op het platform. Ook helpt dit in het eventueel aanpassen van de content die je plaatst.